Villkor vid internethandel


Priser och avtal
Du kommer att ta emot en bekräftelse på köpet omedelbart efter det att beställningen är fullgjord. Vi kan inte garantera att alla varor i webshopen finns tillgängliga för försäljning och vi reserverar oss för eventuella tryckfel. För alla varor ingår det 25% moms i priset, förutom kartor och böcker som har 6% och begagnat 0% .

Betalsätt

1. Kortbetalning

Du kan tryggt och säkert handla här med kort. All information är krypterad och alla transaktioner genomförs enligt gällande lag.
2. Förskottsbetalning
Du betalar in summan du handlat för på vårt Plusgiro 128312-6
3. Kontant betalning
Du betalar kontant eller med kort när du hämtar din beställning i butiken. Välj förskottsbetalning vid kassan! Varorna kan du hämta i Blå Huset l Borrby på Österlen.
4. Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

Frakt och fraktkostnad
Fri frakt inom Sverige om du handlar för 900 kr eller mer. För att fraktkostnaden ska bli rättvisare för dig som kund användervi oss av två fraktklasser, en på 39 kr för varor med låg vikt och en på 59 kr för varor med större vikt. Tänk på att vissa varor med låg vikt kan behöva packas mycket omsorgsfullt och att de då kommer upp i vikt!

Vi använder oss av Schenker och PostNord.  Vid andra önskemål om fraktsätt, står kunden själv för faktkostnaden. Vid hämtning direkt i butik dras frakten bort.

Hör av er till oss för internationella fraktkostnader.
Vi tar aldrig betalt för emballage eller paketering.
 
Sampackning
Om du även vill handla från webshopen precis en sån  så sampackar vi gärna.

Leveranstid
Efter att vi mottagit betalning skickar vi varorna, normalt inom ett par arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta ett par arbetsdagar efter att du genomfört betalningen för dina pengar att komma in på vårt konto. Skulle det uppstå någon längre försening meddelar vi dig detta via e-post. Leveranstid är beroende på vilket transportsätt som lämpar sig bäst för din beställning. Större eller tyngre saker kan i regel ta lite längre tid att leverera.

Ångerrätt
Enligt svensk lag har du två veckors ångerrätt, utan orsak. Det krävs dock att du meddelar oss skriftligen om detta, antingen via e-post eller vanligt brev. Returfrakt betalas i detta fall av köparen. Har vi gjort någonting fel står vi naturligtvis för returfrakten. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Vid retur skall varorna återsändas i samma skick som de mottogs i, och förpackade varor får inte ha brutits ur sina förpackningar.  Innan vi hunnit skicka dina varor kan du alltid via e-post meddela oss om att du ångrat ditt köp och på så sätt slippa att betala returfrakt.
 
Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån, brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Frågor
Du är alltid välkommen att kontakta oss via e-mail (info@vinetoglaset.se) eller telefon (0733 383933) vid eventuella frågor.

 

 

 

Produkter
Övrigt